Thursday, May 5, 2011

kisah bubur merah . . . ^^

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

hai korang . . .  arini ibu da wat bubur merah sikit . .  saje . .  adik bulat minta .  sebeb dia dah abis bace iqrak n dah bace al-Quran . .  wat mee goreng sikit . . .  

aku tertanye . .  nape kalau ada kesyukuran . .  n something yg baik berlaku . .  ibu akan wat bubur merah . . . walaupun sikit . .  mesti ibu wat . .  so td tanye ma abah . . .

aku : abah nape ibu sek wat bubur merah kalau ada2 cam ni ? ?

abah : bubr ni ada sebab org zaman dulu2 tak kaya cam zaman sekarang . .  kan kalau wat bubur guna beras sikit jek . .  tp dpat banyak . .  jd dapat juga diaorg menjamu tetamu yg hadir dengan bubur ni . .kalau ada kenduri . . ke pe2 . . 

aku : ohhh . . .  

dalam hati " org dulu2 sangat2 menghargai tetamu yg datang walaupun dengan cara yang sederhana " 

sebagai pengetahuan dan pengajaran . . . ^^,



ni lah bubur merah yg ibu fai wat . . . 
heeee . . . 




wasalam.. 

   


12 comments:

admin said...

tak nampak pun merahnya.....mesti sedap kan?

Ayie said...

wah.. sikit..! ^^

cikida said...

wahh,,sedapnye,,,dah lme x mkn...=)

faidah misnan said...

admin : heee.... mmg tak nmpak merah... hehe..dia nmpak coklat saja..heeee

ayie : boley2..sila lah amik..hehehe

cikida : heeee . . . nnti wat ek..senang jek.. ngeee

GaRy™ said...

wahh...teringin pulak.. nak mintak mak gary buat la sok pagi...hihihi...

Ini Kisah Tia said...

yang putih kat tengah tu apa ? :0

Badariah said...

sodappppppppnya,utk mak yah x de ker..kempunan sudah..along,cuba suh ibu letak wana pink , lagi mantul ..hahhaaa

faidah misnan said...

gary : heee.. boley saja... nnti pos ma fai sikit ek..hehehe

faidah misnan said...

cik tia . . yg wane putih uh bubur yg sama..tp rasa dia masin sikit jek.. sebab yg wane merah uh dah manis . . heee

faidah misnan said...

makyah . . heeee . cer makyah try wat dulu . . nnti pos kat sini..heheheeheh.. sayang mkyah .. sempoi ! ! <3

Ini Kisah Tia said...

ohh . nampak macam cream . hehe ..

faidah misnan said...

heheh... biasala . . wane putihkn... tp sedap . . bila mam panas.. :)